Tematske domene spadajo v najmlajšo skupino domen. Pojavljati so se pričele šele pred nekaj leti, zato danes še niso tako poznane kot generične in nacionalne. Pa najprej nekaj besed namenimo slednjim, da boste bralci vedeli, katere to sploh so. Generične so na primer .COM, .NET, .ORG in .INFO, medtem ko med nacionalne uvrščamo 2-črkovne domene, na primer slovensko .SI, hrvaško .HR, nemško .DE, italijansko .IT, špansko .ES, francosko .FR in tako dalje.
Katere pa so torej tematske domene? To so tiste, pri katerih že po sami končnici lahko sklepamo, kaj pričakovati na spletni strani. Ena izmed najbolj popularnih je zagotovo končnica .BLOG, prav tako pa so vse bolj priljubljene tudi .CENTER, .AGENCY, .NINJA, .TOP, .LIFE, .SHOP, .TECH, .STUDIO, .PROMO in nekatere druge.
V današnjem prispevku bomo predstavili prednosti tematsko obarvanih domenskih končnic in razložili, zakaj je registracija tematskih domen morda smiselna tudi v vašem primeru.
Tri prednosti tematskih domen
Prva prednost je vsekakor ta, da je prostih domen s tematskimi končnicami še veliko. Tako boste mnogo lažje našli odlično domeno, ki bo še vedno na voljo za registracijo. Kaj takšnega namreč ne velja za domeno .COM, pa tudi v kombinaciji z .NET ali .SI boste za domači trg precej težko našli dobro prosto domensko ime.
Druga prednost je povezana z bogato ponudbo. Obstaja namreč več kot 1.200 tematsko obarvanih domen, med katerimi lahko izbirate. Registracijo omogočajo tudi nekateri domači registrarji – zelo veliko jih je na voljo pri odličnem domačem registrarju NEOSERV. Če si boste ogledali njihov cenik, boste videli, da so cene tematskih domen povsem primerljive s cenami generičnih in nacionalnih, nekatere izmed njih so še celo cenejše.
Omeniti je treba tudi tretjo možnost, o kateri vse pove že samo ime – tematske domene. Če se boste odločili za registracijo tematske domenske končnice, boste z njo svojim obiskovalcem sporočili, kaj lahko na vašem spletnem mestu pričakujejo. Tako jim boste denimo s končnico .BLOG sporočili, da pišete spletni dnevnik, s končnico .SHOP pa, da lahko obiščejo vašo spletno trgovino.
Kdaj se odločiti za registracijo tematske domene?
Predvsem takrat, ko imate namen postaviti spletno stran v angleškem jeziku. Velika večina tematskih končnic je namreč zapisana v angleščini. Obstajajo pa tudi izjeme, kot so na primer .BLOG, .GURU, .BAR, .STUDIO in .CENTER, ki so prav tako primerne za spletne strani v slovenskem jeziku.
Naj za konec zapišemo še to, da Google tematske domene tretira povsem enako kot generične. Če bi torej postavili dve enaki spletni strani – eno na domeno .COM, drugo pa na tematsko domeno, bi imeli obe spletni strani povsem enake možnosti za doseganje visokih uvrstitev v spletnem iskalniku.
Nobenega razloga ni, da ne bi registrirali tematske domene. Že veste, katera bo vaša?