Danes si avtomobila brez klimatske naprave skorajda ne znamo več predstavljati. V prvi vrsti zaradi poletja in visokih temperatur, ki vožnjo naredijo dobesedno neznosno. Prav pa pride tudi v hladnih in deževnih jesenskih dneh, ko se notranjost vetrobranskega stela zarosi.
Da bi klimatska naprava delovala brezhibno, potrebuje nekaj nege, in sicer pri ustreznem serviserju. Servis klime pa ne služi zgolj optimalnemu delovanju klime, ampak poskrbi tudi za to, da v avtomobilu dihamo neoporečen zrak brez nezdravih primesi.
Klimatska naprava ne hladi več enako
Ko pomislimo na klimo v avtomobilu, se največkrat spomnimo na plin. Čeprav morda niti nismo seznanjeni s tem, kako naprava deluje, pa vsi vemo, da vsebuje plin. In plin kot takšen najde še tako drobno razpoko ali luknjico, da uide na prosto. Klimatski sistem je sicer v popolnosti zaprt, a plin vendarle najde svojo pot ven.
Prav zato vsako poletje poslušamo od prijateljev in znancev, da bo treba napolniti klimo. Do te ugotovitve pridemo, ko klimatska naprava na neki točki precej slabše hladi kot nekoč. Vendarle pa daleč od tega, da bi bilo vzdrževanje klime namenjeno zgolj polnjenju s plinom.
Kdo servisira klimo?
Navadno za klimatsko napravo poskrbi kar serviser, ki že tako ali tako servisira vaš avtomobil, če seveda poseduje ustrezen certifikat za to področje servisiranja. Nekateri so na tem področju precej samoiniciativni in sami poskrbijo za pregled in morebiten poseg, največkrat pa serviserja na to opomnimo lastniki vozila sami.
Servis klimatske naprave zajema pregled nekaj vitalnih točk naprave. Pri tem gre za merjenje količine plina v napravi, pregled cevi, spojev, delovanje kompresorja in podobno. Se vam je že zgodilo, da je po vklopu klime v vas puhnil zrak neprijetnega vonja?
Plesen in bakterije
Neprijeten vonj je lahko posledica plesni in bakterij, ki so se zaredile v zračniku, skozi katerega v avtomobil prihaja zrak. Serviser bo za to neprijetnost poskrbel tako, da bo zamenjal kabinski filter zraka in očistil samo klimatsko napravo. Ne gre pa zgolj za neprijeten zrak.
Bakterije in plesni so lahko tudi precej nevarne za naše zdravje, še posebej v primeru, da trpimo za kakšno obliko alergije oziroma boleznijo pljuč in dihal. Sami bi to delo težko kakovostno opravili, zato je nujno, da zaupamo svojemu serviserju, ki bo za klimatsko napravo poskrbel na vsakih 10.000 prevoženih kilometrov.
Za daljšo življenjsko dobo
Plin v klimatski napravi hladi kompresor. V primeru, da plina v napravi ni dovolj, lahko pride do pregretja in okvare kompresorja. Gre za izjemno drago okvaro, ki jo je potrebno odpraviti, sicer klime v avtomobilu ne bomo mogli uporabljati.
Redni servisi so pomembni tudi za to, da serviser ob pregledu ugotovi trenutno stanje vseh vitalnih delov naprave. Morda bo potrebno zamenjati kakšno cev ali zgolj dobro očistiti posamezne dele. Vse to bo preprečilo nastanek morebitne večje škode, v avtomobilu pa bomo imeli vedno svež in čist zrak.
Kako poteka veliki servis klime?
Ko klimatska naprava enkrat ne opravlja več svojega poslanstva, se ji je treba posvetiti z vso pozornostjo. Serviser bo v tem primeru iz naprave izčrpal ves plin, ga ustrezno recikliral in napolnil z novim. Omenili smo že kompleten pregled vitalnih delov, ki se jih po potrebi zamenja.
Poleg plina pa bo serviser poskrbel še za zamenjavo zračnega filtra v kabini, zamenjal olje v sistemu in delovanje klime preveril. Odvisno od stanja je možna tudi zamenjava uparjalnika, kondenzatorja ali celotnega kompresorja. Tu je še ventilator hlajenja, pa različna tesnila in stikala, ki v sodelovanju z vsemi komponentami zagotavljajo delovanje klimatske naprave.
Da bo zrak v avtomobilu kakovosten, bo serviser na koncu poskrbel še z dezinfekcijo.